Lugar En El Cine, Un
Den græske instruktør Theo Angelopoulos sporer en vej fra Athen til Ostia, hvor Pier Paolo Pasolini mødte sin tragiske ende. Imens udfolder den spanske instruktør Victor Erices perspektiv sig fra en togstation i Spanien. I Italien bidrager Tonino Guerra, Ninetto Davoli og Nico Naldini med indsigter. Gennem Pasolinis stemme fuldender de de tre filmskaberes historiske og filmiske rejse.