Marvel Studios' Thor
Dette episke eventyr fører Marvel universet fra nutiden til Asgårds kosmiske rige. Den mægtige Thor er centrum i historien, en magtfuld, men arrogant kriger, hvis handlinger skaber en krig. Thors far Odin bandlyser ham til Jorden, hvor han skal leve blandt mennesker. Fra Jorden skal Thor stoppe sin onde bror Loki fra at afsætte Odin. Thor lærer, hvad der skal til for at være en ægte helt.