Tag med Richard Ayoade på en anderledes miniferie. Den anerkendte instruktør, forfatter og BAFTA-vindende skuespiller Richard Ayoade har et problem: han hader at tage på ferie. For ham er rejser kedelige og stressende og tager alt for lang tid. Der må være en måde at gøre det sjovere, mere effektivt og mindre kedeligt. Richard går efter at få maksimal ferieværdi ud af mindst mulig ferietid.
Tag med Richard Ayoade på en anderledes miniferie. Den anerkendte instruktør, forfatter og BAFTA-vindende skuespiller Richard Ayoade har et problem: han hader at tage på ferie. For ham er rejser kedelige og stressende og tager alt for lang tid. Der må være en måde at gøre det sjovere, mere effektivt og mindre kedeligt. Richard går efter at få maksimal ferieværdi ud af mindst mulig ferietid. Han er beregnende, han er ubarmhjertig. Dette er en nådesløs måde at rejse på. I denne special tager komiker David Baddiel med Richard Ayoade på en miniferie til Jordan, der passer til årstiden. Her besøger han vidundere i verdensklasse, ørkener og oversaltede have, mens de går i profeternes og legendernes fodspor.