Treasure Island
I sin første realfilmsspillefilm bringer Walt Disney liv til Robert Louis Stevensons tidløse fortælling om pirater og begravet guld. Autentiske steder, flotte farver og musket-brølende action danner rammen om unge Jim Hawkins' (Bobby Driscoll) standhaftige heltemod - og præsenterer Long John Silver, den skruppelløse, snu etbenede pirat over alle pirater. Indeholder afbildning af tobak.