Tyren Ferdinand
I denne Academy Award-vindende kortfilm er Ferdinand en stille, rolig tyr, som blot ønsker at sidde og lugte til blomsterne. Men da han bliver stukket af en bi, tror byfolkene ,at han er brutal, og tager ham med til tyrefægtnings-arenaen. Da Ferdinand befinder sig i arenaen, er han kun interesseret i den buket blomster, som matadoren kastede.