Τζούλια
Το Julia είναι η κινηματογραφική μεταφορά του αυτοβιογραφικού βιβλίου της συγγραφέως Λίλιαν Χέλμαν "Pentimento", με ηρωΐδα την εκρηκτική, ιδιόμορφη φίλη της, Τζούλια, και πραγματεύεται το πώς ενέπλεξε τη Χέλμαν στην ευρωπαϊκή αντίσταση τη δεκαετία του 1930.
Η ταινία αποτέλεσε το ντεμπούτο της Μέριλ Στριπ στη μεγάλη οθόνη. Βασισμένη στα απομνημονεύματα της θεατρικής συγγραφέως Λίλιαν Χέλμαν, η ταινία διαδραματίζεται στη δεκαετία του 1930, όταν η Λίλιαν άρχισε να γίνεται γνωστή, όταν ανέβασε το πρώτο της θεατρικό, με τίτλο "Οι Μικρές Αλεπούδες" στο Μπρόντγουεϊ. Η δράση επικεντρώνεται γύρω από τη σχέση της Λίλιαν με την επιστήθια φίλη της Τζούλια. Πρόκειται για μία βαθιά φιλία. Όσο η Τζούλια σπουδάζει στη Βιέννη, δίπλα σε ηχηρά ονόματα όπως ο Σίγκμουντ Φρόυντ και ο Άμπερτ Αϊνστάιν, η Λίλιαν επιμελείται το θεατρικό της, μαζί με τον μέντορα, και κατά καιρούς εραστή της, Ντάσιελ Χάμετ, σε ένα παραθαλάσσιο σπίτι στη Νέα Αγγλία. Αφού γίνει πλέον διάσημη συγγραφέας, η Λίλιαν λαμβάνει μία πρόσκληση για ένα συνέδριο συγγραφέων στη Ρωσία. Η Τζούλια, έχοντας μπει στην αντίσταση κατά του φασισμού, ζητάει από τη Λίλιαν να μεταφέρει κρυφά χρήματα από τη ναζιστική Γερμανία, που θα στηρίξουν τον αντιφασιστικό αγώνα. Πρόκειται για μια επικίνδυνη αποστολή, ειδικά για μία εβραϊκής καταγωγής διανοούμενη καθ’ οδόν προς την κομμουνιστική Ρωσία. Στη διάρκεια μιας σύντομης συνάντησης με την Τζούλια σ’ αυτό το ταξίδι, η Λίλιαν μαθαίνει ότι η Τζούλια έχει αποκτήσει μια κόρη, τη Λίλι. Λίγο μετά την επιστροφή της στις ΗΠΑ, η Λίλιαν μαθαίνει για τη δολοφονία της Τζούλια. Οι λεπτομέρειες του θανάτου της βρίσκονται κάτω από ένα πέπλο μυστηρίου. Η Λίλιαν ταξιδεύει στην Αγγλία αναζητώντας την συνονόματή της, το παιδί που υποσχέθηκε στην Τζούλια ότι θα φροντίσει.