Más respeto que soy tu madre
Mirta is doing her best to navigate the social and economic crisis pummeling Argentina on the eve of the 21st century, after all, she’s got an unemployed husband, three stressed-out kids, and a drug addict father-in-law to look after. As the crisis promises to boot the family from the middle class, Mirta decides to open a pizzeria that will serve slices with lots of laughs and extra drama.
Ten days are left before the arrival of the 21st century, and Argentina finds itself gripped by a social and economic crisis. In Buenos Aires, Mirta Bertotti, her husband Zacarías, and their three children are on the verge of joining the country’s growing indigent class. With her husband unemployed, three adolescent and stressed-out kids, and a drug-addicted father-in-law, Mirta’s world has become a nightmare, bringing her to use everyday humor and lots of creativity to turn the hard knocks into life lessons. With nothing to lose, Mirta decides to reopen a pizza shop, but nothing will go as the family expected. Based on Argentine writer Hernán Casciari’s popular story turned-play.