Divided We Stand
Homicide Inspector Karo Schubert gets promoted to chief detective in reunified Germany. When a high-ranking employee of the Ministry of Disarmament gets murdered, she meets Peter Simon, the head of ZERV, a task force investigating crimes committed by the old regime. When both try to claim the case for their respective departments, they are made to work together.
Berlin 1991. Homicide Inspector Karo Schubert has won herself a position as chief detective in reunified Germany. In the murder case of a high-ranking employee of the Ministry of Disarmament, she encounters the newly appointed Western Superintendent Peter Simon. He leads the ZERV special unit, a task force that investigates crimes committed by the old regime. Both claim the case for their department. Now, they have to work together: for Peter and his team won’t succeed if their Eastern colleagues don’t cooperate. Soon, Peter and Karo realize that right and wrong remain right and wrong, no matter from which side one looks at it. They find themselves embroiled in a battle against old networks. When Karo stumbles across the files of her missing father in the course of her investigation, she finds a new piece of the puzzle of both her family history and the case.