Butch Cassidy and the Sundance Kid
Paul Newman and Robert Redford shine in the roles that will forever identify them as the daring, debonair outlaws on the run — and in love with the same beautiful woman (Katherine Ross).
Paul Newman and Robert Redford set the standard for the buddy film with this western classic. Sundance (Redford) is a mighty quick draw, and his partner Butch (Newman) is a gifted get-rich-quick schemer. With the law on their trail, the two pack their guns, and, along with Sundance's girlfriend (Katharine Ross), head for Bolivia, away from the men trying to bring them to justice – and death.