Step
STEP takes an insightful, inspiring look at a Baltimore girls’ high school step dance team as these brave young women strive to beat the odds, win a championship and go to college.
STEP documents the senior year of a girls high-school step dance team against the background of inner-city Baltimore. As each one tries to become the first in their families to attend college, the girls strive to make their dancing a success against the backdrop of social unrest in the troubled city.