One Mississippi
A dark comedy, loosely inspired by Tig Notaro's life, One Mississippi follows Tig as she navigates a complex re-entry into her childhood hometown in Mississippi, to deal with the unexpected death of her much loved mother.
A dark comedy, loosely inspired by Tig Notaro’s life, ONE MISSISSIPPI follows Tig as she deals with the complex reentry into her childhood hometown of Bay Saint Lucille, Mississippi, to deal with the unexpected death of her mother, the interminable life of the party, Caroline. Reeling from her own recently declining health, Tig struggles to find her footing with the loss of the one person who actually understood her, with help from her older but not always wiser brother, Remy, and her emotionally distant stepfather, Bill. A surprise visit from Tig’s girlfriend, Brooke, only compounds the reality of how out of place Tig is in a world without her mother.