Hidden Algeria
"Hidden Algeria" is a contemporary portrait of one of the least known countries on our planet: Algeria. These 3 x 50 minute travelogues explore the capital Algiers, the coastal cities that have defined this North African nation and the great Sahara desert, which makes up seventy per cent of its territory.
"Hidden Algeria" is a contemporary portrait of one of the least known countries on our planet, Algeria. These 3 x 50 minute travelogues explore the capital Algiers, the coastal cities that have defined this North African nation and the great Sahara desert, which makes up seventy per cent of its territory. Algeria is a country that achieved independence less than sixty years ago but its history spans as far back as the early man who hunted in the forests of the Sahara’s once lush desert. It’s a country of contrasting landscapes – of mountains, sea and sand - made up of a multitude of berber tribes and long-standing cultural traditions. An unexcavated gem, Hidden Algeria unravels a jewel of delights.