Nasca Lines Decoded
They are striking works of art by any standard: but what purpose did they serve? Some of the theories put forward suggest that the lines were ancient running tracks, runways for aliens, and even a giant astronomical calculator. But after decades of misunderstanding, modern archaeology may finally have an answer to the puzzle of the Nasca lines.