Niagara
Set against Niagara Falls, Marilyn Monroe portrays Rose, a femme fatale possessing two of the most powerful weapons: an erotic body and an evil mind. Planning to murder her troubled husband, Rose uses her double-edged sword to drive him to the brink of total insanity. Then, she torments a series of strangers while her lover waits in the shadows.
Set against the dramatic backdrop of Niagara Falls, Marilyn Monroe portrays Rose, a femme fatale possessing two of the most powerful weapons: an erotic and jaw-dropping body and an evil mind. Planning to murder her troubled husband, Rose first uses her double-edged sword to drive him to the brink of total insanity. Then, she seductively torments a series of strangers while her mysterious lover waits in the shadows. Vastly different from her other roles, Marilyn Monroe’s classic dramatic performance as a diabolical and scheming woman is at once fascinating and frightening, painting a powerful portrait of human sexuality and passion.