The Hurricane
It's the unforgettable saga of Rubin “Hurricane” Carter, a proud, once-promising prizefighter unjustly convicted of a brutal crime.
As popularized worldwide by Bob Dylan's smash song, it's the unforgettable saga of Rubin “Hurricane” Carter, a proud, once-promising prizefighter unjustly convicted of a brutal crime. Locked away and all but forgotten for nearly two decades, Carter's last glimmer of hope rests with the tireless efforts of a small group of supporters who stubbornly refuse to end the fight for his freedom. Also featuring an all-star supporting cast, this landmark motion picture chronicles not only the ultimate victory of a champion, but a stirring triumph for the human spirit.