Chasing Mavericks
Based on the true story of surfing icon Jay Moriarity, Chasing Mavericks tells the story of a young man's quest to surf one of the world's most dangerous waves, and the local legend who trains him. What begins as a mentorship turns into a lifelong bond, as the two discover there is nothing more powerful than pushing your limits and chasing a dream.
Chasing Mavericks is the inspirational true story of surfing phenom Jay Moriarity. When 15-year-old Jay discovers that the mythic Mavericks surf break, one of the biggest waves on Earth, is near his Santa Cruz home, he enlists the help of local legend Frosty Hesson to train him to survive it. As Jay and Frosty embark on their quest to do the impossible, they form a unique friendship that transforms their lives, and their quest to tame Mavericks becomes about more than surfing. Chasing Mavericks was made with the help of some of the biggest names in the surfing world, and features some of the most mind blowing wave footage ever captured on film.