Tora! Tora! Tora!
Events from the American and Japanese perspectives leading up to and including the Japanese aerial attack on the U.S. Naval base in Pearl Harbor on December 7, 1941.
TORA! TORA! TORA! realistically chronicles the events leading up to the incredible attack on Pearl Harbor; the bad decisions and the bravery are chronicled from both American and Japanese points of view. In 1941, the Japanese and the United States are in conflict and unable to resolve their differences through diplomatic challenges. The Japanese military instigates covert plans for a surprise Sunday morning attack on the U.S. Pacific Fleet, based at Pearl Harbor. Codebreakers in the U.S. Intelligence are able to decipher some of the Japanese messages but are unable to convince the top brass that the attack could and will happen.