Friesland – Schmutzige Deals
There is a huge stink in East Frisia. Wolfgang Habedank's hearse is covered in manure and his acquaintance Holger Frerichs is found dead in a slurry tank. Inspector Jan Brockhorst seizes the first opportunity to leave the muddy terrain.
There is a huge stink in East Frisia. Wolfgang Habedank's hearse is covered in manure and his acquaintance Holger Frerichs is found dead in a slurry tank. Inspector Jan Brockhorst seizes the first opportunity to leave the muddy terrain. Patrol officers Henk Cassens and Süher Özlügül take up the investigation, while pharmacist Insa Scherzinger remains unimpressed by the situation. She wants to take a closer look not only at the body, but also at the composition of the slurry in which it was found. It’s a curious case, as Holger's parents, Jochen and Marie Frerichs, no longer have any animals, yet the slurry tank is full to the brim. Holger Frerichs had numerous businesses going, including one that Habedank and Suher's brother Yunus are financially involved with. Holger's controversial core business was the brokering of liquid manure, but he no longer bought the liquid manure from the fattening farms as fertilizer, as had been customary in the past, but imported it en masse from Holland. While large farms without livestock, such as Klaas Möldenbrok's, receive money for buying Dutch manure, the local fattening farms have a problem: they no longer know what to do with the manure.