Hampstead
Living on the edge of the Heath is American widow Emily Walters (Diane Keaton), who can't quite focus on the things that need attention since her husband’s death; like her crumbling old apartment, diminishing finances and even her son, Philip (James Norton).
Donald Horner (Brendan Gleeson) has lived quietly and harmoniously on the edge of the Heath for 17 years but his lifestyle is under threat - his home is the target of property developers who’ve started using heavy-handed tactics to remove him. He is naturally suspicious of Emily and politely rebuffs her attention but despite his gruff exterior, there is something gentle and alluring about him. When Emily discovers that Fiona is leading a community initiative in support of the developers, she bravely steps up to take Donald's side in the escalating battle to save his peaceful Heath dwelling. Though Philip tries to persuade her to retire gracefully to the country, she is determined to defend the emotional and physical livelihood of this quiet and unusual man - a man who might just be the person to sweep her off her feet.