The Last Queen of Tahiti
In the realm of lagoons where only men become kings, young Aïmata Pomaré is about to break this custom. Facing the hostility of her relatives and threatened by French and English greed, the young Tahitian princess Aïmata attempts to save her traditions and her people to give them a better future.
In the realm of lagoons where only men become kings, young Aïmata Pomaré is about to break this custom. Facing the hostility of her relatives and threatened by French and English greed, the young Tahitian princess Aïmata attempts to save her traditions and her people to give them a better future, becoming Tahiti's last queen.