La Fortuna
Young diplomat Alex Ventura leads a mission to rescue the largest underwater treasure ever discovered. Thus begins a fascinating story full of unexpected setbacks, conflicts, and revelations as a small group of idealists confront the ambition of the last modern pirate and the surprising machinations of politics, power, and international relations.
Alex Ventura, a rookie diplomat in his twenties and attaché in the Ministry of Cultural Affairs, inadvertently becomes the leader of a mission that will test him to the core and put his life on the line: recovering the underwater treasure salvaged by Frank Wild, an adventurer and modern-day freebooter who crosses the world looting sunken treasures from the depths of the sea. Teaming up uniquely with Lucía, a feisty and fearless but long disregarded archival clerk, and Jonas Pierce, a brilliant American lawyer with a passion for old pirate stories, Alex will set out on the adventure of his life taking him on a crash course in matters of commitment, friendship and even love.