The Kitchen Stand
A group of kids participate in a unique and fun opportunity, where they'll take charge and play at being grown-ups in a show that includes lots of role-playing, reality TV, cooking, and nutrition. Each episode features an ingredient that the members of the jury don’t enjoy. The renowned chefs acting as "defense attorneys" will try to convince the Little Grand Jury that healthy food can be tasty and enticing.
This show offers a unique opportunity for a group of fun kids to take on the roles of adults in an entertainment program that features role-playing, reality TV, and a bit of cooking and nutrition education. Each episode will feature a "jury" who will evaluate the "defendant" which will be a food ingredient that the members of the jury don’t necessarily enjoy, but which is healthy. The "defendant" will get help from a group of renowned chefs acting as "defense attorneys," who will incorporate the ingredients into their most creative recipes to try to convince the Little Grand Jury that healthy food can also be tasty and enticing. Will the chef's dishes succeed and get a successful "ruling”, managing to save the ingredient? Will our surprise famous witnesses be able to help?