High Anxiety
Mel Brooks writes, directs and stars alongside Madeline Kahn, Harvey Korman and Cloris Leachman in this hilarious Hitchcock-style film about a paranoid doctor accused of murder.
Madeline Kahn, Harvey Korman and Cloris Leachman join writer-director-co-star comedy genius Mel Brooks in this hilarious homage to Hitchcock. After a Harvard psychiatrist (Brooks) takes over the Psycho-Neurotic Institute for the Very, Very Nervous, he realizes his predecessor died under suspicious circumstances. And when he winds up accused of the crime, he gets a serious case of High Anxiety.