Mario Puzo's The Godfather Coda: The Death of Michael Corleone
As an aged and repentant Michael Corleone looks back on his ruthless ascent to power, a violent wave of mafia turmoil threatens to undo his efforts to legitimize the family business.
Michael Corleone has a strong desire to escape the corruption of his 'family business' but fate and circumstance dictate otherwise. It seems all the power on Earth can't change destiny — everytime Michael tries to get out and 'go legit,' he's pulled back in. Nominated for seven Academy Awards, including Best Picture.