The Godfather
A chilling portrait of the Sicilian clan's rise and near fall from power in America, as told through the Corleone crime family — led by patriarch Don Vito — and their mob war with the rival Tattaglia family in 1945 New York City.
Francis Ford Coppola's epic masterpiece features Marlon Brando in his Oscar-winning role as the patriarch of the Corleone family. Coppola paints a chilling portrait of the Sicilian clan's rise and near fall from power in America, masterfully balancing the story between the Corleone's family life and the ugly crime business in which they are engaged.