Top Gun
Personal tragedy, fierce rivalries, and an impulsive relationship with a beautiful flight instructor threaten to clip the wings of a young and somewhat reckless naval aviator.
Young, reckless, and prodigious naval aviator Pete "Maverick" Mitchell (Tom Cruise) is sent to the Naval Fighter Weapons School, TOPGUN, where personal tragedy, fierce competition, and an impulsive relationship with a beautiful instructor (Kelly McGillis) threaten to clip his wings at every turn.