Heidi
Orphan girl Heidi spends the happiest days of her childhood in seclusion in a simple wooden hut in the Swiss mountains with her grandfather, the Almöhi.
Orphan girl Heidi spends the happiest days of her childhood in a simple wooden hut in the Swiss mountains with her grandfather, the Almöhi. Together with her friend, Peter the goat herder, she herds the Almöhi’s goats and enjoys the freedom of the mountains to the full. But the carefree time ends abruptly when her aunt Dete takes Heidi to Frankfurt. There she is supposed to be the playmate for the wheelchair-bound Klara, the daughter of the wealthy Mr. Sesemann, and learn to read and write under the supervision of the strict nanny Fräulein Rottenmeier. Although the girls soon become friends, Heidi becomes more and more homesick for her beloved mountains and the Almöhi.