Lommbock
Kai (41) runs the Asia delivery service "Lommbock" in Würzburg, while Stefan (39) has been living successfully in Dubai for years and now has to get official papers in Germany for his upcoming wedding. Stefan's short trip to his hometown is involuntarily extended by Kai and a real challenge for their friendship, because the past sometimes kicks in with a delay.
Even stoners grow up: 15 years have passed since Stefan turned his back on his hometown Würzburg to pursue a career as a lawyer. Now he's about to open a beach bar in Dubai and marry tough businesswoman Yasemin. However, he still needs his birth certificate for this, which he has to pick up in Germany. No problem. Fly in briefly and return straight away. That's what Stefan thinks. But then he meets his old friend Kai again, with whom he ran the cannabis / pizza delivery service "Lammbock" at the time. Kai now lives in a relationship, including a pubescent stepson, and finds his way through the old shop, which he has given a new concept - Asian food instead of pizza gourmet. One last shared joint holds unexpected problems and becomes a real challenge for the friendship between the two: Because the past sometimes kicks in with a delay.