Maya the Bee 2 - The Honey Games
There is great commotion in the beehive: The empress of Summtropolis demands half of the honey for the honey games. Maja sets off with Willi to complain to the empress about this. However, things go very wrong. The empress is annoyed with Maja. She is allowed to participate in the games. If she loses, her hive will give up its entire honey harvest.
There is a great commotion in the beehive: an emissary of the empress has come from Summtropolis to bring a message to the bees of Poppy Meadow. Will their dream come true? Will they finally be allowed to participate in the Honey Games? But Maja's excitement quickly turns to bitter disappointment when she learns that the messenger has only come to claim half their honey harvest for the games. They need the honey very urgently for the winter! Outraged, Maja decides to settle the matter herself and persuades her friend Willi to go on an adventurous trip to Summtropolis to plead directly with the empress for her beehive. However, this goes very wrong, as the empress is annoyed by Maja's disobedience and decides to teach the little bee a lesson. She is allowed to participate in the games, but if she loses, her hive will have to give up its entire honey harvest. A big risk! Will Maja and her underdog team succeed against the favorites, especially the scheming Violetta, and save her hive?