Becho o la Extraordinaria Aparición de la Cumparsita
This Argentine animated family film follows Becho, a boy gifted with an amazing ability to perceive passion as a luminous, golden energy. When Becho's gift overwhelms him and transports him to a dream-like world inhabited by “La Cumparsita,” he also gains the golden energy. When a bad bet takes away his gift and energy, he must look to destiny to get back home.
This Argentine animated family film follows Becho, a boy gifted with the ability to perceive passion as a form of luminous, golden energy, emanating from certain people in certain circumstances. One day, when overwhelming energy from a group of musicians transports Becho to a dreamworld inhabited by “La Cumparsita," Becho gains the ability to emit the golden energy. When he seeks to multiply a fortune from the sale of “La Cumparsita” and bets on Skat — his horse companion — in a race, Becho loses everything, including his gift and newfound energy. As his story seems to be destined for misfortune, destiny intervenes and takes Becho’s journey in an unimaginable direction.