Gorillas Close Up
This Terra Mater documentary presents an intimate look at the shy western lowland gorillas of Gabon and explores their complex family lives.
Gabon's Loango National Park is home to a group of western lowland gorillas who have become accustomed to biologists who have studied them for almost twenty years. This documentary presents an intimate look at the silverback Kamaya and his family and features a newborn baby gorilla, brave researchers, forest elephants, buffalos and the last remaining wild coastline in the African tropics.