Stealing Van Gogh
Andrew Graham-Dixon confronts the worlds of high art and organized crime to uncover the true story behind the greatest art heist of the 21st century.
Andrew Graham-Dixon confronts the worlds of high art and organized crime to uncover the true story behind the greatest art heist of the 21st century. In December 2002, two priceless and historically important paintings were stolen from the Van Gogh Museum in Amsterdam in a brutal and audacious robbery by experienced professional thieves. But what happened to the masterpieces and what use they are to criminals who can never sell or display them is unknown. Andrew travels across Europe, moving between the worlds of high art and low crime, and meets with police, prosecutors, and art experts to uncover how the world of violent and organized crime makes use of stolen art.