Return of the Clouded Leopards
Two very rare 6-week-old clouded leopard cubs are rescued from poachers, giving conservationist and filmmaker Sandesh Kadur the opportunity of a lifetime.
Two very rare 6-week-old clouded leopard cubs are rescued from poachers, giving conservationist and filmmaker Sandesh Kadur the opportunity of a lifetime. For the next year, Sandesh attempts to raise the cubs, doing everything their mother would have to teach them how to survive. No small tasks, given that these elusive cats occupy tree tops hundreds of feet high. Then, when the cats are ready, they are radio-collared and released into the northern jungle in India.