Le Fate Ignoranti
Antonia and Massimo have been married for more than ten years when Massimo tragically dies. While grieving her husband, Antonia accidentally finds out that Massimo had been cheating on her with a man named Michele. Sharing their pain for Massimo’s loss brings Antonia and Michele closer and closer and transforms their rivalry and resentment into a deep complicity, or even something more.
Antonia and Massimo have been married for more than ten years, they live in a beautiful villa in the residential outskirts of Rome, and they look like a happy couple. However, one day Massimo tragically dies in a traffic accident. Antonia is unable to recover, so she isolates herself into her grief until she accidentally finds out that her husband had been having an extramarital affair with someone for seven years. It is the painting of "The Ignorant Angel", a gift received by Massimo before dying, that let her discover that her husband was cheating on her with a man named Michele. Through the acquaintance of her husband's lover, Antonia experiences a whole new world, very far away from her own: a happy, free and open-minded reality, in which friendship and love come first. Sharing their pain for Massimo’s loss brings Antonia and Michele closer and closer, up to the point of transforming their rivalry and resentment towards each other into a deep complicity, or even something more.