Bluey, Bingo and Mum are enjoying playing Keepy-Uppy around the house with their last balloon, when Dad joins in and the game becomes the ultimate test of skill.
Mum suggests Bluey use her last balloon to play a game of Keepy-Uppy where they try to keep the balloon in the air and not let it touch the ground. At first the game is eas, but Dad takes it to a whole new level, using a fan and a leaf blower to blow the balloon around the house and even out the window! As it drifts over the fence, Lucky and his Dad come to the rescue and manage to bunt it back into Bluey’s yard. Dad finally goes too far and knocks the balloon out of everyone’s reach, and it lands on the grass and pops. Now Dad has to pay the price, by pretending to be a balloon himself.