The Phoenix
The building’s dynamics go on without Eliseo. Zambrano feels victorious, while Eliseo is working at a produce shop around the corner. One morning, there’s an explosion in the building’s basement and the neighbors infer that the boiler has blown up. Camila goes looking for Eliseo at the produce shop and he arrives running while Paola goes looking for Thiago. But the boy is inside the building. Before the firefighters arrive, Eliseo enters the burning building and a few minutes later he comes out carrying Thiago in his arms. He is greeted by everyone as a hero and the owners decide to hire him back. As a result, Zambrano steps down from the presidency and his position is taken by Beba. However, Eliseo sets a series of strict demands to come back but they are all accepted. In private, he tells Beba the truth: he sabotaged the boiler in cahoots with Thiago and Camila so that it would look like he saved the boy, and everyone would take him as a hero. Beba stares at him gob-smacked, and Eliseo says it’s a joke. But it’s not. Finally, Eliseo commends Camila and Thiago for executing their part so well, although he warns them that what they did was wrong. Eliseo resumes his job happy and renewed.