For the first time in his life Cody has not done his homework.
Cody forgets to do an assignment and so lies to Ms. Tutweiller. The lie snowballs out of control and results in a boat-wide panic, a hunt for an imaginary alligator and a chance for Marcus to help out. Meanwhile, the ship’s counselor arranges an unconventional exercise to get Zack and Moseby to start tolerating and understanding one another.