Trial by Fire
With protection from Francisco I. Madero, Pancho Villa enlists in the Mexican Revolution against President Porfirio Díaz. The former bandit’s confidence on the battlefield proves pivotal in Ciudad Juárez.
Under the protection of Francisco I. Madero, Pancho Villa joins the Mexican Revolution against President Porfirio Díaz’s dictatorship. The former bandit turned soldier demonstrates a knack for leadership and military strategy, gaining his first major victory in the Battle of Ciudad Juárez.