Traffic Jam / Bedtime / Sports Day / The Eye Test
Granny and Grandpa Pig have invited Peppa and her family to lunch, but they are caught up in a very long traffic jam. / Peppa and George get ready for bed after a long day. / It is Sports Day at Peppa’s playgroup. Daddy Pig tells Peppa that it’s not the winning that matters but taking part. / Peppa’s friend, Pedro Pony, wears glasses, and Peppa thinks she might need some too.
Granny and Grandpa Pig have invited Peppa and her family to lunch. On the way, Peppa, George, Mummy Pig and Daddy Pig get caught in a very long traffic jam. They still haven’t arrived by the time lunch is ready, so Grandpa Pig decides to bring the lunch to them in his wheelbarrow! There’s enough delicious food for everyone in the traffic jam. / It’s nearly time for bed, and Peppa and George play outside for a tiny bit longer before they are called in for their bath. After that, Peppa and George brush their teeth and get into bed, so Daddy Pig can read them a story. Soon they are fast asleep. Mummy Pig and Daddy Pig finally sit down to watch television, but it’s been a long day and they are very sleepy too. / It is Sports Day at Peppa’s playgroup. There are lots of exciting events, including running, jumping and the “Tug of War.” Daddy Pig tells Peppa that it’s not the winning that matters but taking part. Peppa agrees, but she would still really, really like to win a prize. / Peppa’s friend, Pedro Pony, wears glasses. Peppa thinks she might need glasses too, so Mummy Pig takes her to the Optician for an eye test. Peppa is a little disappointed to discover that she has perfect vision, but that doesn’t stop her wearing some rather fabulous sunglasses.