The Alamo
Drowned shipwrecks and lost battlefields reveal secrets of America’s most famous siege and tell how Texas, against all odds, secured its independence.
Archaeologists explore the events surrounding the 1836 Battle of the Alamo – America’s most famous siege. Shipwrecks in the Gulf of Mexico tell of weapon trafficking that foreshadow the epic battle. Archaeologists reveal the original structure of the fort, recreated in CGI, and at San Jacinto, scientific investigation uncovers how Texas, against all the odds, secured its independence.