Jerome Ranft: Pixar Sculptor
Pixar sculptor Jerome Ranft spends his days creating characters the old-fashioned way. Through the use of clay, Ranft is responsible for helping imagine Pixar characters in a tangible way that modern technology has yet to replicate. Molding, sculpting and carving all come into play as Jerome employs his elegant – and yet occasionally messy – craft.
Pixar sculptor Jerome Ranft spends his days creating characters the old-fashioned way. Through the use of clay, Ranft is responsible for helping imagine Pixar characters in a tangible way that modern technology has yet to replicate. Molding, sculpting and carving all come into play as Jerome employs his elegant – and yet occasionally messy – craft through his work on Pixar films including Monsters, Inc. and Cars.