Beyond Death
Host Morgan Freeman explores how different religions of past and present answer the question: What happens when we die?
What happens to us after we die? Where do we go? Is there any part of us that lives on? In the final episode of the series, Morgan Freeman sets out to understand humanity's obsession with the afterlife. He speaks to David Bennett, a man who died and came back to talk about it; Sam Parnia, a physician who is convinced something survives our physical bodies after death; archaeologist Jodi Magness, who reveals how one man's death granted humanity eternal life; Swami Varishthananda, a monk who guides Morgan through the Hindu belief in reincarnation; scholar Enrique Rodriguez-Alegria, who links ancient Aztec human sacrifices to the modern celebration of the Day of the Dead; Egyptologist Salima Ikram, who uncovers the oldest known belief in life beyond death within thousands-year old pyramid tombs; and Martine Rothblatt, who has downloaded her wife's memories and consciousness into a robot named BINA48 in pursuit of digital immortality.