The Dream Team
Marcia Clark announces that O.J. Simpson has been charged. Robert Shapiro seeks advice from F. Lee Bailey and comes up with a provocative strategy. As Shapiro starts putting together “The Dream Team,” he must convince O.J. to hire Johnnie Cochran.
Robert Kardashian lectures his children on Simpson, while Marcia Clark confidently announces the charges against him to the media. Robert Shapiro seeks help from F. Lee Bailey, who invites an unlikely ally to their effort, Alan Dershowitz – forming O.J.’s legal “Dream Team.” Shapiro takes advantage of the racial implications of the case while speaking to reporter Jeffrey Toobin, and a provocative choice for a litigator is pitched to Simpson. Clark makes an ovation to Christopher Darden, and continued media attention threatens the prosecution. Cochran makes a promise to Simpson.