The Evil Queen
Regina attempts to put a plan in motion that will transport herself and Henry back to Fairytale land. Meanwhile, the Evil Queen asks Rumplestiltskin to transform her into an unrecognizable peasant in order to kill Snow White.
With the aid of Hook, Regina attempts to put a plan in motion that will help transport herself and Henry back to Fairytale land. But her plan revolves around a fail-safe that was planted within the curse, which if triggered could wipe Storybrooke off the map – and kill all of its inhabitants; and Emma’s suspicions about Tamara grow. Meanwhile, in the fairytale land that was, the Evil Queen asks Rumplestiltskin to transform her into an unrecognizable peasant in order to kill an unsuspecting Snow White, with the twisted aim of earning the love and respect of her subjects.