The Father
Eva’s parents deny knowing the Mulkas, however, Eva keeps unearthing clues that suggest she spent part of her childhood in Auschwitz. In court, she continues performing her interpreting duties, despite the emotional burden of hearing disturbing witness statements. Despite conflicts, she plans to go ahead with the engagement to Jürgen. Then she makes a discovery that confirms her suspicions of her parents’ deceit.
Eva’s parents, Edith and Ludwig, deny knowing the Mulkas. The defendant Wilhelm Boger tells his family that it may take some time before he is released from prison. Diana visits her Italian lover and reveals to her mother that she is pregnant, while Eva questions her parents about the Mulkas. Jürgen and Eva try to spend time together as a couple, but Jürgen is unable to have sex with Eva. In the family living room, Eva discovers a child’s drawing that looks very similar to the barracks at Auschwitz. In search of the truth, Eva looks for her father’s name in the file listing the officers who served at Auschwitz. She finds it and confronts her parents and her sister about having lived at Auschwitz.