The other woman
Daniel and Charlotte leave Jack's camp to fulfil their objective, and Jack and Juliet try to track them down before they are successful. Juliet's romantic history on the island with "The Others" is re-told.
Juliet receives an unwelcome visit from someone from her past with orders to track down Charlotte and Faraday in order to stop them from completing their mission by any means necessary; Ben offers Locke an enticing deal.