The Reason I Jump
"The Reason I Jump" is based on the bestselling book written by Naoki Higashida, a non-speaking autistic Japanese boy. The film weaves Naoki’s writings around stories of non-speaking autistic people across the globe, immersing the audience in their unique sensory worlds, full of intensity, richness and beauty and sometimes shadows and terror.
Moments in the lives of each of the characters are linked by the journey of a young Japanese boy through an epic landscape; narrated passages from Naoki’s writing reflect on what his autism means to him and others, how his perception of the world differs, and why he acts in the way he does: the reason he jumps.