Called to the Wild
Three survivalists embark on a journey with their canine companions into the Maine wilderness. Each human/dog team will face the elements and work together to survive ten days in the wild.
For centuries, humans have bred dogs to help with various forms of survival. In this survival challenge unlike any other, survival experts of various backgrounds are dropped into the remote wilderness of Maine with their canine companions. For 10 days, these human and dog teams will survive off the land with nothing but what is on their backs. Each team will trek into the dense forest using only their dog as their guide to search for their designated survival location.