The Raising of the Costa Concordia
This film charts the inside story of the race to raise and re-float the stricken Costa Concordia cruise ship -- the world's biggest shipwreck.
This film charts the inside story of the race to raise and re-float the stricken Costa Concordia shipwreck. The colossal cruise ship crashed onto the rocks and capsized on the island of Giglio in Italy in a tragic disaster in which 32 people lost their lives trying to escape. This film uses stunning CGI animation and unique access footage to reveal the incredible innovations and technological breakthroughs needed to make 114,000 tons of mangled metal sail again.