Ghost Whisperer
Melinda Gordon communicates with earthbound spirits – ghosts who cling to the living because they have unfinished business preventing them from moving beyond our plane of existence.
Melinda Gordon communicates with earthbound spirits, ghosts who cling to the living because they have unfinished business that prevents them from moving beyond the familiar plane of existence that we call life. Partially inspired by the work of famed medium James Van Praagh and of Mary Ann Winkowski, a real-life communicator with spirits, Ghost Whisperer explores the spiritual side of life and death as Melinda navigates among the dead and the living in her sometimes chilling, sometimes heart-rending and sometimes amusing attempts to act as an intermediary between the ghosts and those they haunt.